Veel gestelde vragen

Vragen of opmerkingen?
Wij helpen u graag verder. 

Hieronder vindt u een lijst met vaak gestelde vragen. Uw vraag staat er niet bij?  Dan kan u ons altijd mailen op <a href="mailto:info@silensander.be">info@silensander.be</a>
U kan ons ook telefonisch bereiken op het nummer +32 497 18 94 38

Moet ik een account aanmaken?

Een account aanmaken is niet verplicht maar houdt heel wat voordelen in : korting in de vorm van spaarpunten, het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen,  genieten van tell a friend korting,…

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

U wilt inloggen maar bent uw wachtwoord vergeten? Druk op wachtwoord vergeten en we sturen u een nieuw wachtwoord toe.

 

Kan ik veilig betalen?

De rechtstreekse betalingen via bancontact/mister cash,of via creditcard verlopen in een streng beveiligde omgeving. Hiervoor werken wij samen met een externe partner (Ogone) die gespecialiseerd is in volkomen veilige betalingen via het internet. U kan ook betalen via overschrijving op ons rekeningnummer IBAN BE31 3850 2632 5055 met BIC BBRUBEBB. Graag met referentie van uw bestelling.

 

Hoe weet ik of mijn betaling is geslaagd?

Wanneer uw betaling is geslaagd, ontvangt u eerst een automatische bevestigingsmail. De bestelling wordt nadien door ons gecontroleerd. Als uw betaling en bestelling is goedgekeurd, dan ontvangt u van ons een bevestiging die uw bestelling definitief maakt. Als u betaalt via bancontact/mister cash of via een creditcard, dan hebben wij direct een bevestiging van uw betaling. Als u betaalt per bankoverschrijving dan komt de bevestiging over het algemeen binnen 1 tot 3 werkdagen.

 

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Wij leveren uw bestelling standaard via bPost. Bij een minimumorder van € 50 wordt je pakje gratis verzonden naar België, Nederland en Luxemburg. Voor leveringen onder de € 50 worden onderstaande tarieven in rekening gebracht. Voor levering in Frankrijk of Duitsland geldt een minimumorder van € 150 alvorens het pakje gratis wordt verzonden. Taxipost BE NL/LUX FR/DE Andere EU Brievenbuspost¹ € 1,70² / € 2,50³ € 6,00 € 6,00   Pakketje tot 2 kg € 4,20 € 6,00 € 6,00 € 25,00 Pakketje tot 5 kg € 4,20 € 6,00 € 8,00 € 25,00 Pakketje tot 10 kg € 4,20 € 8,00 € 8,00 € 45,00           ¹ Pakket of brief niet groter dan 23 x 35 cm en niet dikker dan 3 cm         ² max 350 gram         ³ max 400gram         U kan ook kiezen voor levering via KIALA. U betaalt dan bij afhaling van uw pakket in het gekozen KIALA punt. Er worden dus geen kosten aangerekend door Sil & Sander. Verzending met KIALA kost slechts 4,00 euro BTW Incl. KIALA hanteert wel enkele voorwaarden : Het pakket mag niet zwaarder zijn dan 15 kg. De lengte (langste zijde) is maximaal 70 cm. De totale lengte (kortste + langste zijde) is maximaal 120 cm.  

 

Wat als ik niet thuis ben bij levering van mijn bestelling?

Uw pakketje past niet in de brievenbus.  Indien je niet aanwezig bent op het ogenblik van de levering, zal je een kaartje in de bus krijgen met vermelding van een volgende levering of met vraag tot afhaling in je lokale postpunt. Als u gekozen heeft voor verzending via KIALA dan kan u het pakje afhalen in het gekozen afhaalpunt op het tijdstip dat u wenst.

 

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Zodra wij je betaling hebben ontvangen, wordt het pakketje opgestuurd. De meeste artikelen zijn bij ons voorradig.  Leveringen in België worden via bPost binnen de 3 werkdagen geleverd.  Voor leveringen buiten België rekent u best ongeveer 5 werkdagen.  Is uw bestelling uitzonderlijk toch niet op voorraad, dan brengen wij u daar zo vlug mogelijk van op de hoogte.

 

Kan mijn bestelling later verstuurd worden?

Zeker, we kunnen je bestelling ook later opsturen. Dit kan interessant zijn indien je bijvoorbeeld met vakantie vertrekt. Je kan dit uitstel aanvragen door dit in de opmerking bij de bestelling te vermelden, of ook per email.

 

Kan mijn bestelling op een ander adres geleverd worden?

Ja, je kan het pakje laten afleveren op een ander adres dan jouw standaard-adres. Je kan dit adres kiezen of ingeven tijdens je bestelling, op het scherm waar je bepaalt waar het pakje moet afgeleverd worden.

 

Kan mijn geschenk verpakt worden?

Elke bestelling wordt verpakt alsof het een cadeautje is, want bij ons is het iedere dag feest ! U kan er ook een persoonlijke boodschap aan toevoegen.  De persoonlijke boodschap kan u ingeven op het afreken-scherm, bij ‘opmerkingen’.  

 

Hoe werkt de klantenkaart?

Per aankoopschijf van € 20 ontvang je 1 spaarpunt op je klantenkaart. Als je 10 punten verzameld hebt, dan kan je ze bij je volgende aankoop inruilen tegen € 10 korting (op de artikelprijzen). Het puntensysteem is niet geldig op artikels die deel uitmaken van een promotie. Log in en bepaal in uw winkelmand-scherm, hoeveel spaarpunten u wenst te gebruiken. Je kan de status van uw kortingen altijd bekijken op ‘mijn account’.

 

Hoe kan ik extra spaarpunten verdienen?

Wij appreciëren uw reclame en aanbevelingen voor onze site!  Onder ‘mijn account’ kunt u op ‘mijn uitnodigingen klikken. Hier kan u een link en een eventuele boodschap doormailen naar vrienden of kennissen. Van zodra een vriend(in) via deze link, Sil en Sander bezoekt en een eerste bestelling doet, belonen wij jou met een extraatje van 3 punten, Let wel, uw vriend(in) dient uitdrukkelijk via deze doorgemailde link, Sil en Sander te bezoeken.  Deze link bevat immers uw referentie-gegevens.

 

Kan ik omruilen?

U kunt uw  bestelling bij Sil en Sander vanzelfsprekend retour sturen. U gaat als volgt te werk:  u stuurt ons een mail waarin u verwittigt dat het artikel niet voldoet.  Wij sturen u daarop een bevestigingsmail met uw tegoedcode, die u bij uw retourzending voegt.  Deze stuurt u op, voldoende gefrankeerd, naar Sil en Sander, Koolskampstraat 10, 8750 Zwevezele- België.  Via onze webwinkel kunt u kijken of er een ander product op voorraad  is en deze kunt u vervolgens bestellen en betalen met uw tegoed-code.   Indien u dit wenst kunnen we u het bedrag (exclusief verzendingskosten) terugstorten.  U stuurt ons de producten en de verpakking in originele, onbeschadigde en ongeopende staat terug. Indien wij vaststellen dat dit niet zo is, kunnen wij helaas niet omruilen of terugstorten.

 

Moet ik het bedrag van mijn kadobon in één keer opdoen?

Het bedrag van uw kadobon dient u in 1 keer op te gebruiken. Het resterende bedrag kan niet worden bewaard.

 

Wat als een product niet in voorraad is?

De meeste van onze producten hebben we in voorraad en kunnen we onmiddellijk leveren. Is onze voorraad tijdelijk uitgeput, dan kunnen we je per e-mail laten weten wanneer je het opnieuw kan bestellen. Sommige producten kan je alleen op speciale bestelling krijgen. Hou dan rekening met een langere levertijd.

 

Wat met producten die enkel op bestelling geleverd worden?

Speciale producten kan je bij ons kopen op bestelling. De gemiddelde levertijd is dan drie tot vier weken. Let wel: als je samen met je speciale bestelling ook artikelen kocht die op voorraad zijn, wachten we tot alle artikelen binnen zijn om te leveren. Wil je toch al eerder de beschikbare artikelen? Geen probleem, laat het ons weten en wij sturen ze op. Hou er dan wel rekening mee dat je tweemaal portkosten zal betalen.

 

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Ja, we zorgen ervoor dat je op elk moment weet hoever het staat met je bestelling. Ben je aangemeld op onze webboetiek, dan kan je onder 'Mijn profiel> Mijn bestellingen' de status van je bestelling volgen.